Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Absurdné a demoralizujúce korporátne pravidlá môžu odradiť kvalitných zamestnancov

Well dressed podnikatelia, manažment, porada
Thinkstock
13. marca 2017 Zdroj www.entrepreneur.com Tlačiť

Keď vytvoria spoločnosti rôzne absurdné a demoralizujúce firemné pravidlá, aby tým zabránili neželanému správaniu niektorých jednotlivcov, je to v prvom rade problém na strane manažmentu.

Na druhej strane je pravdou, že čím je daná organizácia väčšia, tým ťažšie je udržať v nej určité štandardy. Existuje množstvo rôznych prípadov z praxe, pri ktorých jednotlivci prekročili povolené limity a hranice. Častou odpoveďou na tieto ich pokusy zo strany konkrétnej organizácie býva zavedenie nových pravidiel pre všetkých zamestnancov, nielen samotných narušiteľov poriadku.

Prijatie takýchto opatrení však nemusí byť vždy tým najlepším postupom. Existujú niektoré názory, ktoré takéto konanie zo strany organizácie nepodporujú. Prečo by mali trpieť všetci pracovníci firmy za zlyhanie jednotlivca? Táto teória sa opiera o fakt, že pri neželanom správaní jednotlivca, sa jedná o problém manažmentu a nie ostatných zamestnancov, ktorí pravidlá neporušujú. Vzniknutý problém by mal preto riešiť príslušný manažér narušiteľa priamo s týmto človekom. U neho by mal vyvodiť zodpovednosť a uložiť mu sankcie.

Manažér, práca
Thinkstock

Ak niektorá korporácia spadne do podobnej pasce, výsledkom tohto procesu môžu byť aj niektoré z nasledujúcich prípadov.

Hodnotiaci systém

Ak spoločnosť núti ľudí, aby sa zmestili do vopred určeného hodnotiaceho systému, výsledkom sú tieto tri chyby: 1) nesprávnym spôsobom hodnotí výkon ľudí, 2) pracovníci sa cítia len ako čísla a 3) vytvára neistotu na pracovisku vrátane nespokojnosti na strane pracovníkov. Tento systém ľuďom hovorí, že ak sa nezmestia do stanovených tabuliek, môžu byť prepustení. Miesto toho by však mali firmy radšej využívať individuálne hodnotenie, ktoré je založené na konkrétnych merítkach daného zamestnaca. Každý človek je iný a príslušný manažér by mal byť schopný rozpoznať jeho silné a slabé stránky. Podľa toho by mal smerovať aj prácu pre tohto zamestnanca. Tabuľkovým systémom ostane v spoločnosti len nedostatočne využitý priemer.

Dochádzka

Pracovníci konkrétneho podniku by mali byť platení za prácu, ktorú vykonajú a nie za to, že si odsedia čas strávený v práci. Toto je základné pravidlo, ktoré si uvedomuje len veľmi malé množstvo zamestnávateľov. Ak sú k tomu pracovníci trestaní napríklad za to, že päť minút meškali do práce či za iné podobné prehrešky, zamestnávatelia tým dávajú svojím ľuďom jasnú správu o platnej korporátnej politike. Ich odkaz znie takto: váš výkon pre nás nie je najdôležitejší.

Internet

V praxi sa niekedy stáva, že niektoré spoločnosti obmedzujú svojím zamestnancom prístup na internet. Aj tento spôsob je však len určitým uľahčovaním si riadiacich povinností. Ak trávi niektorý zo zamestnancov príliš veľa času na internete, je veľmi pravdepodobné, že sa to odrazí aj na jeho práci. Vtedy má priestor zakročiť jeho manažér. V súčasnosti je už zároveň možné kontrolovať, na aké stránky sa zamestnanci prihlasujú a koľko času tam trávia. Aj to je vhodný nástroj pre manažérov, ako zatočiť so zamestnancami, ktorí porušujú pracovnú disciplínu a neplnia si riadne svoje povinnosti. Prečo však nedopriať ostatným možnosť, aby si cez prestávku pozreli obľúbenú stránku? Pre väčšinu z nich je internet aj pracovným nástrojom. Toto opatrenie je však v praxi zastaralé aj z iného dôvodu. Veľké množsto ľudí má internet aj vo svojom telefóne či tablete. To znamená, že ak sa títo ľudia chcú pozrieť na internet, cestu si nájdu bez ohľadu na reštriktívnu korporátnu politiku.

Zákaz mobilných telefónov

S predchádzajúcim ustanovením súvisí aj tento bod. Ak zakáže organizácia svojim zamestnancom používať mobilné telefóny v kancelárii, nikto nebude písať textové správy a telefonovať so svojou rodinou a priateľmi v pracovnej dobe. Je to tak? Áno, je. Opäť sa však treba na vec pozrieť z trochu iného uhla pohľadu. Náboroví pracovníci a príslušní zodpovední manažéri by mali byť natoľko schopní prijímať takých ľudí, ktorí nebudú takéto výhody zneužívať. Ich povinnosťou je zároveň dôsledne vyškoliť riadiciach pracovníkov na to, aby dokázali efektívne jednať s rôznymi previnilcami. Je to ťažká práca, ale stojí za to do toho investovať čas aj peniaze.

E-mailová politika

Toto opatrenie patrí do mladšej generácie. Niektoré spoločnosti postupne pristupujú k tomu, že obmedzujú mailovú politiku zamestnancov tým, že e-mailový softvér im prikazuje vybrať jednu z predvolených tém a až potom môžu odoslať správu adresátovi. Aj v tomto prípade sa nejedná o nič iné, len o dôveru. Ak neveríte ľuďom, ktorí pre vás pracujú, že dokážu správnym spôsobom využívať e-mail, prečo ste ich prijímali?

Existuje množstvo zamestnancov, ktorí by do firmy s uvedenými a podobnými korporátnymi politikami nenastúpili. Pracovníci firiem sú dospelí ľudia a tak by sa k nim malo pristupovať. Spoločnosti by miesto uvedených obmedzení mali investovať do školenia riadiacich pracovníkov, ktorí si dokážu efektívne poradiť s akýmkoľvek narušiteľom pracovnej disciplíny a morálky. Tento by následne slúžil ako odstrašujúci príklad pre ostatných.

Odporúčané ebooky

K téme

Témy

firmypravidláriadenie

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

október

29oct7:30IFRS komplexný kurz II.7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP),Medzinárodné zdaňovanie,žiadny

29oct7:30IFRS komplexný kurz II.7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:IAS/IFRS,Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP),Medzinárodné zdaňovanie,Účtovníctvo,žiadny

29oct7:30IFRS komplexný kurz II.7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:IAS/IFRS,Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP),Medzinárodné zdaňovanie,Účtovníctvo,žiadny

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
X