- Podnikam.sk
- Články
- Manažment
- Povinné školenia
- Menším podnikateľom majú zjednodušiť život virtuálne registračné pokladnice
Menším podnikateľom majú zjednodušiť život virtuálne registračné pokladnice
Virtuálna registračná pokladnica (alebo nazvaná niekedy aj virtuálna registračná pokladňa) môže znamenať pre malých a čestných podnikateľov zníženie nákladov a šetrenie času.
Nie každý podnikateľ potrebuje registračnú pokladnicu
Na základe legislatívnych zmien prijatých v minulom roku sa rozšíril okruh podnikateľov, ktorí sú povinní začať používať elektronickú registračnú pokladnicu. Ide napríklad o účtovníkov, audítorov, daňových poradcov, cestovné kancelárie, súkromné bezpečnostné služby či prekladateľov.
POZOR: Registračná pokladnica sa týka len prípadov, ak daňový subjekt prijíma úhrady v hotovosti (doteraz stačil vystaviť príjmový pokladničný doklad ručne). Ak však neprijíma žiadne úhrady v hotovosti, t. j. platby sú realizované bezhotovostne napríklad prostredníctvom internetbankingu, či bankovým prevodom, nemá povinnosť evidovať tento druh tržieb prostredníctvom registračnej pokladnice. |
---|
Aby si nemuseli všetci kupovať nové zariadenie, ministerstvo financií sa rozhodlo zaviesť systém virtuálnej registračnej pokladnice (VRP). Tento spôsob vydávania pokladničných dokladov sa zákonodarca rozhodol limitovať stropom na úrovni 1 000 (tisíc) „bločkov“ mesačne.
Ak v priebehu mesiaca podnikateľ vydá viac ako 1 000 pokladničných dokladov, musí používanie virtuálnej pokladnice ukončiť a následne prejsť na používanie „klasickej registračnej pokladnice“, spĺňajúcej podmienky zákona.
Výhody používania virtuálnej registračnej pokladnice
- Systém VRP je bezplatne prístupný online, je možné k nemu pristupovať pomocou počítača cez webovú aplikáciu a pomocou smartfónu cez mobilnú aplikáciu.
- Pri používaní VRP nie je potrebné ísť na daňový úrad, nakoľko netreba viesť pokladničnú knihu.
- Nie je potrebné mať zmluvu so servisnou organizáciou, nakoľko o servis aplikácie sa stará finančná správa a je to pre podnikateľov bezplatné.
- Neviazanosť na používanie jedného zariadenia.
- Nie je potrebné robiť dennú uzávierku.
Prevádzka systému VRP počíta aj s tým, že dôjde k prerušeniu prevádzky z dôvodu výpadku internetového pripojenia. Aj v takomto prípade môže podnikateľ predávať tovar alebo poskytovať službu a za tieto činnosti bude aj prijímať tržbu v hotovosti.
Musí však po dobu výpadku vystatovať paragóny, pričom najneskôr do 10 kalendárnych dní po uplynutí mesiaca, v ktorom bola prevádzka VRP obnovená, má podnikateľ povinnosť údaje z paragónov „nahodiť“ do VRP.
Tento článok vznikol v spolupráci s ČSOB, ktorá poskytuje podnikateľom dostupnejšie podnikateľské úvery. Ak máte záujem o výhodnejšie a jednoduchšie dostupné financovanie vášho podnikania, kliknite TU.