Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Slováci preferujú domáce výrobky viac ako v minulosti

NITRA: Agrokomplex 2014
ilustračné, SITA/Martin Havran
16. októbra 2015 Zdroj Podnikam.sk Tlačiť

Od roku 2012 sa o dve percentá každoročne zvyšoval podiel slovenských výrobkov v nákupných košíkoch slovenských spotrebiteľov.

Kým v roku 2012 tvoril podiel slovenských výrobkov v nákupoch 56 %, tak v minulom roku to bolo 60 % produktov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovensko, o ktorých informovali predstavitelia občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov pri príležitosti 2. ročníka Národného dňa na podporu ekonomiky Slovenska.

Z prieskumu vyplynul aj pozitívny trend v schopnosti odlišovať slovenské výrobky od zahraničných. V roku 2011 robilo problém odlíšiť domáce produkty od zahraničných 80 percentám opýtaných. O tri roky neskôr malo tento problém už len 37 % respondentov.

Slovenský pôvod najviac preferujeme pri mliečnych výrobkoch

V tomto roku prieskum GfK evidoval 20 % opýtaných, ktorým robí problém odlíšiť slovenské produkty od zahraničných. Pri nákupe Slováci najviac preferujú slovenský pôvod produktov v kategóriách mliečnych výrobkov, s podielom 84 %, mäsových výrobkov (81 %), ovocia a zeleniny (61 %) a v kategórii oleje a margaríny (59 %). Medzi výrobky, pri ktorých je slovenský pôvod preferovaný Slovákmi najmenej, patria prevažne drogistické výrobky.

Preferencie domáceho a zahraničného pôvodu produktov spotrebiteľmi súvisia podľa prieskumu s vnímaním kvality jednotlivých produktov. Kategórie domácich produktov, ktoré spotrebitelia považujú za najkvalitnejšie, sú porovnateľné s domácimi produktmi, ktoré Slováci pri kúpe najviac preferujú. V kategórii hydinového mäsa napríklad 60 % opýtaných označilo domáce produkty za kvalitnejšie ako zahraničné, pri mäsových výrobkoch 59 %, mliečnych výrobkoch 58 % a pri ovocí a zelenine 48 % opýtaných.

Naopak domáce produkty, ktoré spotrebitelia považujú za najmenej kvalitné, sú podobné s domácimi produktmi, ktoré Slováci preferujú pri kúpe najmenej. O domácich prípravkoch na starostlivosť o pokožku si len 14 % opýtaných myslí, že sú kvalitnejšie ako zahraničné, o šampónoch a prípravkoch na vlasy 15 % a o výrobkoch na dentálnu hygienu 16 % opýtaných.

Autorom projektu je Kvalita z našich regiónov

Kúpu domácich výrobkov by mal podporiť aj Národný deň podpory ekonomiky Slovenska pod názvom „S hrdosťou si pýtajme slovenské“. Autorom projektu je občianske združenie Kvalita z našich regiónov.

Ako uviedla jeho predsedníčka Bohumila Tauchmannová, národný deň sa uskutoční v piatok 16. októbra. Cieľom projektu je podľa predsedníčky zmena spotrebiteľských zvyklostí občanov SR, aby si nie len v piatok, ale aj dlhodobo kupovali domáce produkty a podporili tak slovenskú ekonomiku a produkciu.

Kvalita z našich regiónov je občianske združenie, ktorého cieľom sú vzdelávacie, rozvojové a podporné programy pre spotrebiteľov, podpora slovenských prvovýrobcov a výrobcov, zvýšenie objemu predaja a podielu slovenských potravinárskych a nepotravinárskych výrobkov, produktov a služieb.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Podnikám ako remeselník

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Prieskumy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

17apr9:30Chat GPT a jeho využitie v marketingu9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X