Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Verejný prísľub zvýšil operovanosť, tvrdí VšZP

Verejný prísľub zvýšil operovanosť, tvrdí VšZP
Ilustračné foto SITA
3. marca 2013 Zdroj SITA, Podnikam.SK Tlačiť
Všeobecnej zdravotnej poisťovni (VšZP) sa vďaka verejnému prísľubu k čakacím listinám podarilo zvýšiť operovanosť svojich klientov.
 
Podľa vedúcej zdravotného a revízneho odboru VšZP Beáty Havelkovej vzrástla mesačná operovanosť pri kolenných a bedrových kĺboch o 30 %, pri kardiovaskulárnych ochoreniach to malo byť až o 57 %.
 

Problémy vraj spôsobuje rast pacientov na čakacích listinách

VšZP v polovici septembra minulého roka sľúbila poskytovateľom zdravotnej starostlivosti, že im nad rámec zmluvne dohodnutého finančného objemu uhradí všetky operácie svojich poistencov, ktorí boli aktuálne zaradení na čakacích zoznamoch. Podľa generálneho riaditeľa poisťovne Marcela Foraia tento sľub do bodky aj splnili.
 
Nárast operovanosti majú potvrdzovať aj ďalšie údaje štátnej poisťovne, podľa ktorých kým ku koncu roka 2010 registrovali na čakacích listinách 7 tisíc poistencov, pričom v danom roku odoperovali len 2 tisíc., v uplynulom roku sa už čísla evidovaných poistencov, ktorých na čakacích listinách k 31. decembru bolo 8 tisíc, zhodujú s počtom vykonaných operácií. „Keby v tejto chvíli nikto nepribudol na čakacie listiny VšZP, do 12 mesiacov by sme ich vedeli všetkých zoperovať,“ uviedol Forai.
 
 
Ako pokračoval, okrem zvýšenej operovanosti mal verejný prísľub na druhej strane za následok aj zvýšenie počtu poistencov na čakacích listinách. „V posledných mesiacoch nám narástol počet poistencov zaradených na čakacích listinách, nakoľko nemocnice, ktoré nám pred verejným prísľubom nezaraďovali poistencov, tak po jeho vyhlásení, resp. na sklonku minulého a začiatku súčasného roka nám poistencov zaraďujú,“ vysvetlila dôvody nárastu Havelková. Ako príklad uviedla nemocnicu v Nových Zámkoch, či Ústrednú vojenskú nemocnicu v Ružomberku. 
 

Nemocnice vraj nemajú dosť kapacít

Práve pre nárast počtu pacientov na čakačkách, poukazovalo Združenie zdravotných poisťovní (ZZP) na to, že VšZP verejný prísľub nesplnila. „Tento sľub bol nereálny už v čase, keď ho štátna poisťovňa dávala, na čo sme vtedy upozorňovali aj verejnosť a aj vládu,“ povedala pred časom prezidentka ZZP Katarína Kafková. Združenie tvrdilo, že o nereálnosti svojho sľubu vedela v tom čase i samotná VšZP, nakoľko prekážkou jeho naplnenia boli nedostatočné kapacity v nemocniciach. 
 
Podobný názor zastáva i podpredseda SDKÚ-DS Viliam Novotný. Poukázal na to, že štátna VšZP, podľa jej údajov, evidovala ku koncu decembra na čakacích zoznamoch takmer 8 tisíc poistencov, podľa predbežných údajov Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou to bolo dokonca 16 tisíc. „Aj keď dnes generálny riaditeľ relativizuje toto číslo – dokazuje to len skutočnosť, aký neporiadok je v čakacích zoznamoch. Nič to ale nemení na fakte, že ešte v septembri minulého roka dal riaditeľ Všeobecnej zdravotnej poisťovne verejný prísľub, že do konca roka zredukuje počet jej poistencov na čakacích zoznamoch z vtedajších 6 706 na nulu. Štátna poisťovňa teda nielenže nesplnila svoj sľub, naopak, jej čakacie zoznamy sa zväčšil,“ uviedol Novotný. Pripomenul tiež, že predložil poslaneckú novelu zákona o zdravotných poisťovniach, kde navrhol maximálnu čakaciu lehotu na plánovanú zdravotnú starostlivosť v nemocniciach – 12 mesiacov a dosť. Tento návrh však nezískal podporu poslancov Smeru 
 

Štátna poisťovňa chce upraviť pravidlá

Forai priznáva, že množstvo operovaných pacientov závisí predovšetkým od zdravotníckych zariadení, štátna poisťovňa však podľa neho vytvára finančné podmienky, aby si nemocnice nastavili potrebné kapacity. S poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti mala VšZP zároveň dohodnúť jednotné pravidlá zaraďovania a vyraďovania pacientov z čakačiek. Poisťovňa si tak vďaka ním urobila prehľad v zozname poistencov, ktorí čakajú na operáciu. Ako uviedla Havelková, sú tak schopní pružnejšie manažovať svojich klientov a skracovať ich čakanie na zákrok. Ako doplnil Forai, od začiatku tohto roka zaviedli aj pravidlo, podľa ktorého ak zdravotnícke zariadenie nedodrží poradie poistencov evidovaných na čakacích listinách a niektorého z nich uprednostní napriek tomu, že jeho stav nie je akútny, zaplatia za neho nemocnici len 25 % z ceny hospitalizácie. „To je sankcia za to, že dané zdravotnícke zariadenie nevedie čakacie listiny tak, ako má. Naozaj chceme poriadok a spravodlivosť,“ skonštatoval Forai.
 

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ekonomika

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X