Pokiaľ však chce občan, či podnikateľ s finančnou správou komunikovať elektronicky, je potrebné, aby si vybavil dohodu o elektronickej komunikácii alebo zaručený elektronický podpis (ZEP).
Elektronicky môže daňovník dokumenty poslať aj v poslednej minúte
Medzi najčastejšie chyby, ktorých sa pri podávaní daňových priznaní v papierovej forme dopúšťajú fyzické osoby, patrí chýbajúci podpis daňovníka, či neuvádzanie rodného čísla na každej strane priznania. Upozornila na to finančná správa. Ďalšími častými nedostatkami v priznaniach je nevyplnenie vyhlásenia o darovaní 2 % alebo nesprávne uplatnenie nezdaniteľnej časti základu dane na daňovníka pri poberaní starobného dôchodku. „Riešenie, ako predísť týmto chybám, je podať daňové priznanie elektronickou formou,“ podotkli daniari.
Fyzické osoby môžu na podanie daňového priznania využiť tri spôsoby. „Môžu daňové priznanie poslať buď elektronicky prostredníctvom aplikácie eDane Java alebo portálu finančnej správy, alebo ho môžu v papierovej podobe poslať poštou, či priniesť na podateľne daňových úradov,“ informovala finančná správa.
Pokiaľ však chce občan, či podnikateľ s finančnou správou komunikovať elektronicky, je potrebné, aby si vybavil dohodu o elektronickej komunikácii alebo zaručený elektronický podpis (ZEP). Dohodu o elektronickej komunikácii je možné podpísať na miestne príslušnom daňovom úrade. „Táto dohoda je bezplatná a umožňuje neobmedzenú komunikáciu s daňovým úradom. Občan, po podpise tejto dohody, nie je limitovaný na otváracie hodiny pošty či podateľne daňového úradu. Elektronicky môže dokumenty poslať aj v poslednej minúte posledného dňa na podanie priznania,“ uviedli daniari.
Občanom aj firmám na podanie daňového priznania zostávajú necelé tri týždne. Do 31. marca 2014 je potrebné nielen daňové priznanie podať, ale daň aj zaplatiť. Pokiaľ však subjekty túto lehotu nestíhajú, môžu podľa finančnej správy oznámiť na daňový úrad odklad podania o tri mesiace, respektíve o šesť mesiacov, pokiaľ majú subjekty za minulý rok príjmy zo zahraničia.