- Podnikam.sk
- Články
- Ekonomika
- Konkurenčný boj českých e-shopov sa vyostruje. Alza chce odísť z portálu Heureka
Konkurenčný boj českých e-shopov sa vyostruje. Alza chce odísť z portálu Heureka
Najväčší český online shop Alza.cz nedávno informoval o svojom úmysle opustiť internetový portál Heuréka, ktorý porovnáva ceny produktov v jednotlivých internetových obchodoch.
Dôvodom jeho rozhodnutia má byť skutočnosť, že Heureku chce prevziať konkurenčná e-commerce skupina Rockaway. Plánovaná akvizícia oboch subjektov však zatiaľ nie je ukončená a čaká ešte na požehnanie od tamojšieho protimonopolného úradu. Marketingový riaditeľ Alza.cz Karel Kučera v reakcii na pripravovanú akciu uviedol, že Heureku už ani v súčasnosti nepovažuje za nezávislú. Je to podľa neho najmä preto, že služby sú platené a tak tu v žiadnom prípade nemožno hovoriť o skutočnej nezávislosti.
Z Kučerových slov tak možno vyvodiť dva základné pohľady na vec. Vzhľadom na to, že služby u internetového porovnáča cien sú platené, najvyššie vyhľadané pozície už nemusia vždy patriť medzi tie najlacnejšie a môže sa tak ľahko stať, že sa medzi nimi objavia aj rôzne sponzorované odkazy. Heureka sa však voči obvineniam Alzy ohradila. Jej riaditeľ Tomáš Braverman v tejto súvislosti deklaroval, že internetový portál je stále nezávislým subjektom a poskytuje rovnaké služby všetkým svojim obchodným partnerom. Už z jeho podstaty podľa jeho slov vyplýva, že musí byť nezávislý. Ako ďalej dodal, všetky procesy sa spravujú Kódexom spoločnosti.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.