Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Tahúňom ekonomiky sa stáva kreatívny priemysel

Tahúňom ekonomiky sa stáva kreatívny priemysel
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
4. januára 2015 Zdroj Podnikam.SK, MG Tlačiť

Kreatívny a kultúrny priemysel je pevnou súčasťou digitálnej ekonomiky a prispel k zvýšeniu používania digitálneho obsahu naprieč rôznymi platformami.

Kreatíva často nevyžaduje ani veľké investície

Skúsenosti zo sveta dokazujú, že ťahúňom ekonomiky sa pomaly stáva kreatívny priemysel. V podstate ide o všetko v oblasti kultúry, čo možno ekonomicky zhodnotiť. Vytvára pracovné miesta, hospodársky rast a nevyžaduje ani veľké investície. Základom sú totiž tvorivé nápady, inovácie, tvorivosť a talent.

Čo je kreatívny priemysel

Ako kreatívny priemysel označujeme tie časti ekonomiky, ktoré vytvárajú ekonomickú hodnotu na základe individuálneho tvorivého vkladu či umeleckého nadania. Ide o oblasť založenú na zhodnocovaní duševného vlastníctva. Možno k nej priradiť rôzne druhy tvorivej činnosti ako architektúru, dizajn, film, hudbu, tiež tvorbu počítačových hier či reklamu.

Pojem kreatívny priemysel teda v sebe významovo zahŕňa viacero oblastí a zároveň vymedzuje celkovú premenu ponímania pojmu priemysel. Ten je v súčasnosti chápaný zväčša len z pohľadu štandardnej charakteristiky výroby.

V tomto rámci možno kreatívny priemysel vnímať ako postupný reťazec. Vzniká už vytváraním podmienok pre tvorivú činnosť, zahŕňa samotnú tvorivú činnosť, výrobu, reprodukciu, prezentáciu, reprezentáciu vrátane vývozu, uchovávanie, archiváciu a obnovu.Kreatívny priemysel tvorí nezanedbateľnú časť ekonomík veľkých miest. Čoraz viac ale oslovuje tiež stredne veľké a menšie sídla.

Čo tvorí kreatívny priemysel

Celá oblasť sa delí na kultúrnu a kreatívnu časť.

Kultúrna časť– oblasť tradičného umenia (výtvarné a divadelné umenie, kultúrne dedičstvo)- oblasť kultúrneho priemyslu (film, audiovízia, televízne a rozhlasové vysielanie, počítačové hry, hudba, vydavateľská činnosť).

Kreatívna časť– kreatívny priemysel (dizajn, architektúra a reklama)- príbuzné oblasti (napr. vývoj softvéru).

Prečo kreatívny priemysel

– kreatívne a kultúrne odvetvia sa spoliehajú predovšetkým na miestne pracovné sily, čím výrazne podporujú rozvoj domácej ekonomiky – táto oblasť je príťažlivá pre mladých ľudí, ktorí sú ešte aj dnes významne dotknutí dopadmi ekonomickej krízy, spomedzi všetkých zamestnancov v kreatívnom a kultúrnom priemysle tvorí približne 19 % mladá generácia pod 30 rokov – kreatívny a kultúrny priemysel je pevnou súčasťou digitálnej ekonomiky, ako zdroj inovácií a tvorivosti sa vyrovnal s príchodom nových médií a prispel k zvýšeniu používania digitálneho obsahu naprieč rôznymi platformami- podľa oficiálnych údajov počas ekonomickej recesie v rokoch 2008 až 2012 zamestnanosť v kreatívnych a kultúrnych odvetviach stúpala ročne o 0,7 %, zamestnanosť celej EÚ klesala ročne o podobných 0,7 %. 

Kde hľadať podporu

Na systémovej podpore kreatívneho priemyslu zo strany štátu sa v súčasnosti ešte len pracuje. O terajších možnostiach získania podporných zdrojov pre rozbeh podnikania ako takého sme vás informovali v našom seriáli Financovanie podnikania.

Užitočné linky

Odporúčané ebooky

Súvisiace články v seriáli "Trendy v živnostenskom podnikaní"

Zobraziť všetky články v seriáli "Trendy v živnostenskom podnikaní"
FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Chcem začať podnikaťkreatívny priemyselPodnikam

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ekonomika

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X