Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Vo vlakoch by malo pribudnúť 5 až 10 % cestujúcich

Vo vlakoch by malo pribudnúť 5 až 10 % cestujúcich
Ilustračné foto SITA
4. januára 2013 Zdroj SITA, Podnikam.SK Tlačiť

Ako informoval generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh na ministerstve dopravy Jiří Kubáček, očakáva nárast osobnej železničnej dopravy počas tohto roka, po tom, „ako si cestujúci zvyknú na nový grafikon“.

 
Grafikon platí od 9. decembra 2012 do 14. decembra 2013 a podľa Kubáčka zaviedol „pravidelné spojenia a ľahko zapamätateľný čas odchodov vlakov.“
 

Noví súkromní dopravcovia pribudnú najskôr o rok

Ministerstvo dopravy po nedávnych zmenách v osobnej vlakovej doprave tvrdí, že neobmedzuje ani nelikviduje železničnú dopravu. „Za rok prejdú vlaky rovnaký počet kilometrov ako pred rokom. Čo sa týka počtu vlakov, tak ich v novom grafikone jazdí denne v priemere o sto viac, ako v pôvodnom grafikone. To, čo sme urobili, je práve krok k jej záchrane,“ uviedol pre agentúru SITA rezortný štátny tajomník Andrej Holák. Pripomenul, že taktová doprava, kedy vlaky jazdia v pravidelných intervaloch nielen v špičke, ale celý deň, je bežná všade vo vyspelom svete.
 
 
V Českej republike, Maďarsku a Rakúsku vzrástol počet ľudí jazdiacich vlakom po zavedení podobných zmien o desať až tridsať percent. „Okrem toho veľmi pozorne zvažujeme dopady našich krokov. Osobne som bol v Banskej Štiavnici, kde sme aj vzhľadom na turistický potenciál tohto mesta zachovali železničnú trať Banská Štiavnica – Hronská Dúbrava,“ dodal Holák. 
 
Vlaky prestali premávať na piatich regionálnych traťových úsekoch Turňa nad Bodvou – Plešivec – Jesenské (premávajú len rýchliky), Prievidza – Nitrianske Pravno, Stará Ľubovňa – Plaveč, Spišské Vlachy – Spišské Podhradie a Bánovce nad Ondavou – Veľké Kapušany. Na ďalších šiestich tratiach jazdia výrazne menej, a to medzi Leopoldovom a Novým Mestom nad Váhom, Hronskou Dúbravou a Banskou Štiavnicou, ako aj na úsekoch Liptovský Hrádok – Poprad-Tatry, Kežmarok – Stará Ľubovňa, Turňa nad Bodvou – Košice a Lipany – Plaveč. Dôvodom zastavenia a obmedzenia osobnej železničnej prepravy na týchto tratiach bola podľa rezortu dopravy nízka efektivita prímestskej dopravy. 
 
„Tento štát si nemôže dovoliť prevádzkovať trate, ktorými jazdí v priemere deväť alebo 25 ľudí na vlak. Jedna zo zmien, ktoré sme spravili v grafikone je, že sme presunuli vlakokilometre na trate, kde ich ľudia naozaj využijú. Zároveň by som chcel znova zdôrazniť, že naozaj nešlo o redukovanie, ale o presun, teda ak sme niekde ubrali, tak sme inde zasa pridali,“ povedal Kubáček. Pripomenul, že všetky zmeny vo vlakovej doprave ministerstvo prerokovalo so samosprávnymi krajmi. 
 
Na Slovensku v súčasnosti funguje jediný súkromný železničný osobný dopravca. Vlaky spoločnosti RegioJet premávajú od marca minulého roka na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. „Ďalšiu liberalizáciu osobnej vlakovej dopravy je možné očakávať v rokoch 2014 až 2015,“ dodal Kubáček. Ministerstvo dopravy už pred rokom informovalo, že v záujme zvýšenia konkurenčného prostredia v osobnej železničnej doprave plánuje umožniť prevádzkovať prepravu na niektorých regionálnych tratiach novému dopravcovi. Pôjde o prepravu na štyroch tratiach Prievidza – Nové Zámky, Prievidza – Horná Štubňa, Leopoldov – Nitra a Trenčín – Chynorany.
 

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ekonomika

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

09máj8:30Compliance management system (CMS)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

09máj8:30Rast cien stavebných materiálov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Stavebníctvo

09máj8:30Compliance management system (CMS)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X