Reklamu o Slovensku videlo 100 miliónov ľudí
Pri kampaniach Slovenská agentúra pre cestovný ruch využíva mix viacerých posolstiev.
SACR sa sústreďuje aj na nové trhy
Kampaň o Slovensku na medzinárodnej televíznej stanici Eurosport videlo viac ako 100 miliónov ľudí v 50 krajinách, uvádza sa v tlačovej správe Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR). SACR v minulom roku v rámci propagácie Slovenska ako celoročnej destinácie vytvorila doma i v zahraničí mediálne kampane v hodnote 2,77 milióna eur.
Podľa generálnej riaditeľky SACR Marty Kučerovej sa agentúra tiež sústreďuje na nové zdrojové trhy, ktoré majú potenciál nahradiť výpadky cestovateľov z tradičných krajín. Aktuálna kampaň je zameraná na okolité krajiny a Veľkú Britániu. „Pokračujeme v reklamnej kampani, ktorá propaguje zimnú dovolenku na Slovensku,“ tvrdí Kučerová.
Na oslovenie potenciálnych klientov agentúra využíva televíziu, rádiá, kinoreklamu, outdoor, printy a online. Ako uvádza SACR, prostredníctvom internetových vyhľadávačov Google a YouTube videlo reklamu do začiatku februára 14,5 milióna užívateľov.
Reklamu na Slovensko možno vidieť aj vo vlakoch, ktoré premávajú na Slovensko. Cestujúci ju môžu vidieť aj v palubných časopisoch leteckých spoločností Lufthansa, Austrian Airlines, Air Baltic a WizzAir.
„Pri plánovaní mediálnych kampaní vychádzame z moderných marketingových meraní a analýz. Vďaka nim sme nadobudli rozsiahle znalosti o tom, aké typy komunikácie sú pre Slovensko účinné. Vieme, k akému druhu turizmu inklinujú jednotlivé národnosti, a preto im prispôsobujeme aj naše posolstvá,“ dodala Kučerová.
SACR prezentovala Slovensko aj na medzinárodných výstavách cestovného ruchu a propagačných podujatiach na takmer 20 trhoch. Agentúra promovala letnú sezónu v printových médiách, interaktívnou česko-slovenskou kampaňou v Česku a na Slovensku, kinoreklamou v krajinách V4 a globálnou televíznou kampaňou na medzinárodnej TV stanici Eurosport.
TIPY na eBooky:
„Vo všeobecnosti propagujeme našu krajinu ako atraktívnu celoročnú destináciu, ktorá pokryje predstavy o ideálnej dovolenke pre široké spektrum cestovateľov. Pozornosť zahraničných návštevníkov upriamujeme aj na možnosti, ktoré ponúka slovenský cestovný ruch v oblasti kongresovej turistiky. Pri kampaniach využívame mix viacerých posolstiev. Dôležité je ich cielenie, aby mali výdavky na marketing čo najväčšiu šancu premeniť sa na reálnych turistov,“ povedala Kučerová.