Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Hitparáda obchodných reťazcov očami Slovákov

Hitparáda obchodných reťazcov očami Slovákov
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
30. novembra 2014 Tlačiť

Najviac Slovákov zvykne nakupovať v Lidli (74%) a v Tescu (71%).

Kvôli cenám preferujeme Kaufland a Tesco

Agentúra TNS Slovakia zrealizovala v októbri tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov prieskum, v rámci ktorého zisťovala informácie o nákupnom správaní v jednotlivých obchodných reťazcoch. Prieskum okrem iného zisťoval, v ktorých predajniach sa najvýhodnejšie nakupuje, najlepšie orientuje, prípadne ktoré predajne ponúkajú najčerstvejšie výrobky.

Zatiaľ čo po minulé roky sa najvýhodnejšie nakupovalo výhradne v Kauflande, tento rok je situácia medzi obchodnými reťazcami vyrovnanejšia. Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že výhodne sa nakupuje v Kauflande, Tescu, poprípade ešte aj v Lidli. A zatiaľ čo necelá jedna tretina  (30%) obyvateľov Slovenska si myslí, že sa jej oplatí nakupovať v Kauflande, takmer rovnaký podiel spotrebiteľov tvrdí, že ho rovnaký nákup vyjde výhodnejšie v Tescu (29%).  A ďalšia štvrtina opýtaných je presvedčená, že najvýhodnejšie sa nakupuje v Lidli (24%).  

TNS Slovakia, október 2014, N = 1000

V predaji čerstvých výrobkov dominuje medzi obchodnými reťazcami Lidl (38%). Čerstvé potraviny sa dajú zohnať podľa tretiny opýtaných v sieti predajní Kaufland (34%), podľa štvrtiny v Tescu (24%) a podľa pätiny (19%) v Coop Jednota. 11% ľudí deklaruje, že čerstvé produkty zoženú aj v Bille.

TNS Slovakia, október 2014, N = 993, respondenti mohli uviesť viacero odpovedí

Najviac Slovákov zvykne nakupovať v Lidli (74%) a v Tescu (71%). Je to spôsobené hlavne tým, že tieto obchodné reťazce majú sieť predajní pokrytú v rámci celého územia Slovenska, zatiaľ čo ostatné obchodné reťazce nie sú dostupné ľuďom zo všetkých lokalít rovnako. Viac ako polovica spotrebiteľov zvykne nakupovať aj v Kauflande (57%) a necelá polovica (45%) v Coop Jednota. 

TNS Slovakia, október 2014, N = 1000, respondenti mohli uviesť viacero odpovedí

V Kauflande zvyknú nakupovať viac muži ako ženy, ľudia vo veku 50-59 rokov, obyvatelia väčších miest (20 000 – 100 000 obyvateľov) a spotrebitelia s vysokoškolským vzdelaním.

V Lidli a Tescu zvyknú nakupovať prevažne vysokoškolsky vzdelaní ľudia. Pre Coop Jednotu je charakteristické to, že v nej nakupujú starší ľudia a obyvatelia menších obcí. V Bille zvyknú nakupovať skôr Bratislavčania.

Medzi najdôležitejšie atribúty, na základe ktorých si spotrebitelia vyberajú obchodný reťazec, patria: čerstvosť a kvalita produktov, prijateľné ceny, čistota predajne, jasné označenie tovaru, čas strávený čakaním pri pokladniach a skutočnosť, že zvolený obchodný reťazec má v ponuke vždy to, čo práve potrebujeme.

Zdroj: TS TNS Slovakia 

Odporúčané ebooky

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ekonomika

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

október

29oct7:30IFRS komplexný kurz II.7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP),Medzinárodné zdaňovanie,žiadny

29oct7:30IFRS komplexný kurz II.7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:IAS/IFRS,Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP),Medzinárodné zdaňovanie,Účtovníctvo,žiadny

29oct7:30IFRS komplexný kurz II.7:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:IAS/IFRS,Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP),Medzinárodné zdaňovanie,Účtovníctvo,žiadny

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
X